Badania rynku

Badania rynku  to z?o?ony proces, który wymaga zarówno zrozumienia metod wykorzystywanych do prowadzenia bada?, jak i wykorzystania odpowiednich narz?dzi analitycznych wspieraj?cych badaczy na ka?dym etapie opracowywania wyników. Profesjonalne zaawansowane us?ugi  zwu?zane z badaniami rynku wspieraj? proces analizy danych ankietowych, systemy umo?liwiaj?ce wprowadzanie danych ankietowych oraz us?ugi szkoleniowe i doradcze w zakresie przygotowania wyników bada?.

Narz?dzia

Analiza danych i eksploracja danych w marketingu to jedna z najcz??ciej realizowanych prac przez marketerów. Dzi?ki nim uzyskamy dane dotycz?ce naszego zlecenia. Ró?nego rodzaju narz?dzia wspieraj? badaczy w procesie opracowywania wyników, od wprowadzania danych do systemów informatycznych, poprzez wst?pne przetwarzanie wyników, a? po ko?cowe raportowanie bada?. Mog? równie? zautomatyzowa? proces analizy i raportowania. Nigdy jednak nie zast?pi? oceny bada? rynkowych przez do?wiadczonego specjalist?. 

Wprowadzanie danych

Badania rynku interpretuj? dane w ró?nych formatach, dzi?ki czemu mo?e by? u?ywana z ró?nymi narz?dziami do wprowadzania danych, w tym z systemami wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych (CATI). System udost?pnia równie? dedykowane narz?dzie, które mo?e by? wykorzystywane zarówno przez respondentów online do wype?niania ankiet, jak i przez koderów do wprowadzania danych z wype?nionych ankiet. Respondenci lub koderzy mog? wype?ni? ankiet? z dowolnego miejsca za pomoc? przegl?darki internetowej. Przychodz?ce ankiety s? gromadzone w centralnej dedykowanej bazie danych.

Narz?dzia do wprowadzania danych ankietowych pozwalaj? zoptymalizowa? proces wprowadzania danych do systemów informatycznych. Mi?dzy innymi pozwala unikn?? wielu b??dów zwi?zanych z b??dn? interpretacj? wybranych warto?ci lub prostymi b??dami respondentów/koderów. Zestaw standardów wprowadzania i interpretacji danych minimalizuje ryzyko b??dów przy wprowadzaniu danych i ich pó?niejszej analizie.

Czyszczenie danych

Czyszczenie danych to najbardziej czasoch?onny i ?mudny etap analizy danych. Dla badaczy oznacza to cz?sto sp?dzanie wielu dni na sprawdzaniu poprawno?ci zebranych danych, eliminowaniu b??dów i pomy?ek w danych. Statistica wspiera proces czyszczenia danych poprzez szereg modu?ów przygotowania danych, w tym walidacj? danych, zmiany kodowania danych, zarz?dzanie defektami danych i obs?ug? warto?ci odstaj?cych, które mog? znacznie zmniejszy? ilo?? niezb?dnej walidacji kwestionariusza ?ród?owego. Co wa?ne, wszelkie czynno?ci zwi?zane z przygotowaniem danych mo?na zautomatyzowa? za pomoc? skryptów rejestrowanych podczas analizy, które u?ytkownik mo?e dalej modyfikowa?.

Badania rynku

Raporty z analiz

Raporty umo?liwiaj? tworzenie wielu popularnych raportów do wst?pnej prezentacji wyników bada?, takich jak statystyki opisowe, tabele cz?sto?ci (obecno?ci), liczebno?? grup, tabele wieloczynnikowe (tabele kontyngencji) i inne. Wyniki mog? by? generowane zarówno dla pyta? jednokrotnego, jak i wielokrotnego wyboru. Ponadto mo?na obliczy? wiele szczegó?owych metryk dla tabel cz?sto?ci i tabel wielokierunkowych. To jednak na ko?cu specjaliasta ocenia wyniki bada? i analiz. To on kszta?tuje opinie i sugeruje konkretne wyznaczniki.