Kiedy warto przeprowadzić rebranding marki?

W obecnym świecie zauważa się dynamiczne zmiany. Następuje nieustanny rozwój technologii, zwiększają się potrzeby konsumentów, a firmy wciąż poszukują nowych rozwiązań, by spełnić oczekiwania odbiorców swoich usług i towarów. Kiedy warto przeprowadzić rebranding marki?

Zmiana percepcji

Czym tak właściwie jest rebranding marki? Firma komunikuje się z odbiorcami za pomocą logo, sloganu, kampanii reklamowych i haseł, które utożsamiają wizerunek z konkretną jednostką. To elementy, dzięki którym identyfikacja marki staje się łatwiejsza. Klienci muszą wiedzieć, że firma stale się rozwija, dlatego w wielu przypadkach rebranding jest znakomitym pomysłem na odświeżenie dotychczas prezentowanego wizerunku. Kiedy warto przeprowadzić zmiany?

  • gdy zmienia się strategia firmy – wówczas nowe elementy komunikacji odzwierciedlają cele i wartości marki,
  • gdy firma chce się dostosować do nowych trendów,
  • gdy w ofercie pojawiają się nowe usługi lub produkty,
  • gdy firma planuje wejść na nowy rynek.

Rebranding marki – co można zyskać?

Zmiana percepcji marki może przynieść wiele korzyści. Sukces firmy jest składową wielu działań marketingowych – niektóre z nich mogą być negatywnie odbierane przez konsumentów, dlatego rebranding ma na celu zmienić dotychczasowy wizerunek firmy.

Wprowadzenie nowych elementów komunikacji z pewnością wywoła zainteresowanie wśród odbiorców. Takie działania wpływają na zwiększenie rozpoznawalności marki, co w dłuższej perspektywie przekłada się na poprawę wyników finansowych firmy. Nowa identyfikacja marki to także sposób na to, by dostosować się do panujących trendów. To niewątpliwie zwiększa atrakcyjność firmy, która staje w obliczu rosnącej konkurencji na rynku.

Kiedy warto przeprowadzić rebranding marki?

Rebranding – o tym warto pamiętać

Zmiana wizerunku marki to długi i wymagający proces, który z pewnością pochłonie znaczną część firmowego budżetu. Sukces zależy od efektywności działań wielu firmowych działów, warto zatem postawić na edukację i zacząć od pracowników. To istotne, by mówili spójnym głosem i rozumieli powody, dla których firma się zmienia.

Należy także w sposób ciągły informować o zmianach swoich konsumentów, pośredników i resellerów. To głównie oni odpowiadają za kształtowanie wizerunku marki. Od samego początku warto postawić na komunikację i otwarte rozmowy – zbieranie opinii i dyskusje pozwolą zorientować się na bieżąco, jakie reakcje wywołują kolejne zmiany.

Działaj zgodnie z planem

Nowa identyfikacja marki stanowi ogromne wyzwanie dla jej przedstawicieli i pracowników. Rebranding wymaga sporo nakładów pracy i czasu, ale to także świetna przygoda, która wzbogaca firmę o nowe doświadczenia. Warto opracować szczegółowy harmonogram i realizować kolejne założenia w wyznaczonym czasie, starając się panować nad powstałym chaosem.

Znakomita większość firm uznaje rebranding za świetny sposób na odświeżenie wizerunku i pozyskanie kolejnych konsumentów. Zwykle jest to proces, który kończy się sukcesem, lecz wymaga ogromnej determinacji i wielu poświęceń, a także zaangażowania wszystkich osób powiązanych z marką.