Jak zareklamować się na lokalnym rynku?
W dobie internetu coraz więcej firm interesuje się reklamą w sieci. Większość z nas uważa, że jeżeli nie pojawimy się w sieci, to nasz biznes z czasem będzie przynosił straty i nie będzie tak dostępny dla wszystkich jak firmy naszej konkurencji. Nic bardziej mylnego. Są profesje, które nie potrzebują wielkiej i drogiej reklamy w internecie na skalę krajową, ponieważ najzwyczajniej w świecie nikt z tego nie będzie korzystał z innego miasta. W poniższym artykule zastanowimy się jakie firmy mogą skorzystać z reklamy outdoorowej.
Co to jest reklama outdoorowa?
Reklama outdoorowa jest to reklama zewnętrzna prezentowana na fizycznych nośnikach takich jak plakaty, banery czy plakaty. Musimy jednak pamiętać o tym, by taka reklama była zamieszczona w miejscu natężonego ruchu jak na przykład przystanek autobusowy czy ciąg komunikacyjny. Przykładami takiej reklamy są na przykład szyldy czy flagi umieszczone przy wejściu, które informują o specjalizacji firmy i jej lokalizacji. Celem reklamy jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów w sposób fizyczny w miejscu ich codziennej obecności.
Jak zareklamować swoją firmę lokalnie?
Nie każda firma potrzebuje reklamy w internecie. Możemy pomyśleć o wizytówce Google, dzięki której wzrośnie świadomość okolicznych mieszkańców oraz ewentualnych przyjezdnych, o istnieniu naszej firmy. Weźmy pod lupę lokalną piekarnię. Zazwyczaj podczas wyboru piekarni kierujemy się jej bliskością położenia, a także jakością produktów. Pierwszą piekarnią, do której pójdziemy, będzie ta, która znajduje się na trasie naszych codziennych spacerów bądź drogi do pracy. Jak sami widzimy w tym wypadku, nie będziemy szukać w sieci odpowiedniej piekarni, tylko pokierujemy się zdecydowanie swoją wygodą.
Eventy jako forma reklamy
Przykładem firmy, która również z powodzeniem może korzystać z reklamy outdoorowej, są osoby związane z motoryzacją, czyli mechanicy samochodowi, wulkanizacje czy też sklepy z częściami do aut. Problemy z samochodem zdecydowanie zmuszają nas do szukania okolicznych mechaników, tak by nie trzeba było martwić się transportem zepsutego samochodu. Dzięki znajomości okolicy, w której mieszkamy, możemy z powodzeniem znaleźć mechanika. W tym przykładzie widać, że szyld czy banek zawieszony w odpowiednim miejscu sprawi, że zaczną napływać okoliczni klienci. Zaczynając prowadzenie swojego warsztatu, na początku może być problem z klientami. Dobry pomysł na reklamę jednak sprawi, że zaczną oni napływać. Przykładem takiej promocji może być udział w różnego rodzaju eventach motoryzacyjnych na terenie miasta. Podczas takich spotkań można rozdawać ulotki z informacjami o naszej firmie. Oryginalnym pomysłem będzie rozdawanie ramek do tablic rejestracyjnych, na których będą dane naszej firmy. Jeżeli opatrzymy taką ramkę łatwym do zapamiętania sloganem reklamowym naszej firmy, to z pewnością zostaną one umieszczone na tablicach obdarowanych przyszłych klientów, co sprawi, że reklama trafi do szerszego grona ludzi. Duży wybór takich ramek znajdziesz na stronie ramki.com.pl