Zasady umieszczania reklam na Facebooku
Reklamy na Facebooku pozwalają na znaczne zwiększenie zasięgów na firmowych stronach. Portal daje wiele możliwości, w tym wskazanie konkretnego celu. Jeżeli fanpage jest połączony ze sklepem na zewnętrznej stronie, można wygenerować konkretny zysk ze sprzedaży. Ponadto ustala się konkretny budżet. Jednak czasami Facebook odrzuca reklamę z różnych przyczyn.
Zapoznanie się z zasadami reklam na Facebooku
Przed rozpoczęciem korzystania z reklam na Facebooku, konieczne jest zapoznanie się z zasadami ich zamieszczania. Notoryczne próby publikowania reklam niezgodnych z zasadami, może prowadzić do blokady całego konta. Zasadniczo reklama na facebooku nie może dotyczyć materiałów wybuchowych, tytoniu, nienawistnych treści, produktów dedykowanych dorosłym oraz niebezpiecznych suplementów. Do powyższej grupy zalicza się również alkohol, czy środki antykoncepcyjne. Chyba, że są one skierowane do wybranej grupy wiekowej, czyli 18+. Reklamy na Facebooku w żadnym wypadku nie mogą również propagować dyskryminacji szeroko pojętej dyskryminacji na podstawie pochodzenia, czy wyznania. Jeżeli chodzi o kwestie techniczne reklam, to o nie również należy zadbać. Pierwszym aspektem jest umieszczanie tekstów na grafikach, które nie powinny zajmować więcej, niż 20% powierzchni. By uniknąć odrzucenia reklamy z tego powodu, warto to sprawdzić. Przydatne okazuje się tutaj narzędzie tekstowych nakładek. W każdym jednak przypadku zasadę tę można w sprytny sposób obejść poprzez oszukanie algorytmów. Kolejną zasadą jest to, że na grafikach nie powinny zostać umieszczone żadne fałśzywe przyciski. Ale całkowicie dozwolne jest zachęcanie użytkowników do podejmowania konkretnych działań. Ostatnią zasadą odnośnie reklam na Facebooku jest najlepsza jakość strony, do której kieruje się użytkownika portalu. Muszą znajdować się tam reklamowane produkty. Grafika ma być prawdziwa i realna.
Wskazówki odnośnie publikowania reklam na Facebooku
Wiedza na temat możliwości w zakresie reklam to jedno, drugim jest stosowanie jej w praktyce. Każdy powinien zapoznać się w tym zakresie z podstawowymi zasadami. Mają one służyć między innymi zapewnianiu bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom. Z portalu korzystają osoby od 13. roku życia, dlatego wszelkie treści muszą być odpowiednio dopasowane. Niewskazane są przekleństwa oraz inne wulgarne słowa, czy epitety. Sukces reklamy zależy również od chwytliwych opisów kampanii, słowo pisane musi być przemyślane i skonstruowane w odpowiedni sposób. Najlepiej umieścić w niej najważniejsze kwestie, ale również zostawić nieco pola wyobraźni odbiorców. Często wskazuje się na przydatność zabawy słowem. Istotne są ponadto zdjęcia, na których nie powinno się zawierać zbędnych treści. Jednak w sytuacjach, gdy na reklamowanym produkcie znajdują się informacje na temat składu, czy pojemności wystarczy dokonać kilku zmian pod względem perspektywy, z której przedstawiona jest dana rzecz. Takich samych kombinacji można dokonywać pod względem kolorów tekstów oraz wyboru czcionek. Warto jednak unikać w tym zakresie zbyt mocnych kontrastów, przez co reklama na Facebooku może zostać odrzucona.