Jak zaprojektować logo firmy?
Niezależnie od tego, czy tworzysz bloga, witrynę internetową, czy zakładasz sklep online, posiadanie oryginalnego logo pomaga budować tożsamość marki i zaufanie wśród klientów. Umieścisz go w postach społecznościowych, wizytówkach, materiałach marketingowych, prezentacjach, dlatego upewnij się, że wygląda profesjonalnie. Sprawdź, o czym warto pamiętać podczas projektowania logo!
Jakie cechy powinno mieć dobre logo?
Zastanów się, czy Twój projekt przyciąga wzrok. Upewnij się, że Twoje logo jest ponadczasowe, niezapomniane, uniwersalne, a także, czy uwzględnia klimat Twojej marki. Pamiętaj, że obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Zadbaj o to, aby projekt był prosty i wyraziste, dzięki czemu będzie dobrze wyglądać nawet przy niewielkich rozmiarach. Użyj przezroczystego tła, w ten sposób możesz umieścić logo w dowolnym miejscu. Możesz eksperymentować z różnymi stylami, by zobaczyć, co najlepiej współgra z Twoją marką.
Logo odzwierciedla charakter firmy
Zastanów się, w jaki sposób chcesz zaistnieć na rynku i wśród klientów? Takie informacje pomogą Ci przy tworzeniu projektu. Upewnij się, że Twoje logo w pełni odzwierciedla Twoją markę.
Pamiętaj, że kolory odgrywają kluczową rolę w określaniu przekazu firmy. Czerwony sugeruje klientom, że marka jest agresywna, energiczna i pełna pasji. Sygnalizuje, że chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do młodych odbiorców. Z kolei niebieski symbolizuje poczucie wspólnoty, spokój, zaufanie, profesjonalizm, dystans i świeżość. Zastanawiasz się, z czym kojarzy się zielony? Symbolizuje przyjaźń, nadzieję, pieniądze, naturę, ekologię, siłę i rozwój. Jeśli chcesz, by Twoja marka kojarzyła się z radością, pewnością siebie, twórczością, optymizmem, wybierz żółty.
Ostrożnie wybieraj czcionki
Wielu projektów nie zwraca większej uwagi na krój czcionki i wybiera go losowo. Pamiętaj jednak, że styl czcionki wiele mówi o osobowości Twojej marki. Unikaj efektownych, nieczytelnych czcionek, które wprowadzą niepotrzebne zamieszanie. Jeśli to możliwe, wybierz unikalny krój, aby wyróżnić się spośród konkurencji. Używając odpowiednich kolorów i czcionek, stworzysz logo i tożsamość marki.