Jak zaprojektowa? logo firmy?

Niezale?nie od tego, czy tworzysz bloga, witryn? internetow?, czy zak?adasz sklep online, posiadanie oryginalnego logo pomaga budowa? to?samo?? marki i zaufanie w?ród klientów. Umie?cisz go w postach spo?eczno?ciowych, wizytówkach, materia?ach marketingowych, prezentacjach, dlatego upewnij si?, ?e wygl?da profesjonalnie. Sprawd?, o czym warto pami?ta? podczas projektowania logo!

Jakie cechy powinno mie? dobre logo?

Zastanów si?, czy Twój projekt przyci?ga wzrok. Upewnij si?, ?e Twoje logo jest ponadczasowe, niezapomniane, uniwersalne, a tak?e, czy uwzgl?dnia klimat Twojej marki. Pami?taj, ?e obraz mówi wi?cej ni? tysi?c s?ów. Zadbaj o to, aby projekt by? prosty i wyraziste, dzi?ki czemu b?dzie dobrze wygl?da? nawet przy niewielkich rozmiarach. U?yj przezroczystego t?a, w ten sposób mo?esz umie?ci? logo w dowolnym miejscu. Mo?esz eksperymentowa? z ró?nymi stylami, by zobaczy?, co najlepiej wspó?gra z Twoj? mark?.

Logo odzwierciedla charakter firmy

Zastanów si?, w jaki sposób chcesz zaistnie? na rynku i w?ród klientów? Takie informacje pomog? Ci przy tworzeniu projektu. Upewnij si?, ?e Twoje logo w pe?ni odzwierciedla Twoj? mark?. 

Pami?taj, ?e kolory odgrywaj? kluczow? rol? w okre?laniu przekazu firmy. Czerwony sugeruje klientom, ?e marka jest agresywna, energiczna i pe?na pasji. Sygnalizuje, ?e chcesz dotrze? ze swoj? ofert? do m?odych odbiorców. Z kolei niebieski symbolizuje poczucie wspólnoty, spokój, zaufanie, profesjonalizm, dystans i ?wie?o??. Zastanawiasz si?, z czym kojarzy si? zielony? Symbolizuje przyja??, nadziej?, pieni?dze, natur?, ekologi?, si?? i rozwój. Je?li chcesz, by Twoja marka kojarzy?a si? z rado?ci?, pewno?ci? siebie, twórczo?ci?, optymizmem, wybierz ?ó?ty.

Jak zaprojektowa? logo firmy?

Ostro?nie wybieraj czcionki

Wielu projektów nie zwraca wi?kszej uwagi na krój czcionki i wybiera go losowo. Pami?taj jednak, ?e styl czcionki wiele mówi o osobowo?ci Twojej marki. Unikaj efektownych, nieczytelnych czcionek, które wprowadz? niepotrzebne zamieszanie. Je?li to mo?liwe, wybierz unikalny krój, aby wyró?ni? si? spo?ród konkurencji. U?ywaj?c odpowiednich kolorów i czcionek, stworzysz logo i to?samo?? marki.