Popularne techniki marketingowe

Ostatnio w marketingu pojawi?o si? wiele nowych terminów takich jak content marketing, growth hacking, real-time marketing czy storytelling. Ich popularno?? nieco zepchn??a na dalszy plan podstawowe techniki i narz?dzia stosowane w marketingu. Warto o nich pami?ta?, gdy? od lat przynosz? najlepsze rezultaty. Mo?na je stosowa? zarówno w marketingu tradycyjnym, jak i internetowym. Jakie zatem techniki marketingowe wyró?niamy?

Cross-selling

Pozyskanie klienta jest stosunkowo od 4-7 razy dro?sze ni? jego utrzymanie. Oczywi?cie jest to uwarunkowane bran??, w jakiej funkcjonuj?. Cross-selling to tzw. sprzeda? krzy?owa, która polega na oferowaniu sta?ym klientom produktów b?d? us?ug nieco innych ni? te, z których aktualnie korzystaj? lub ju? skorzystali w przesz?o?ci. Najcz??ciej tego typu technika stosowana jest w bankach. Jest to do?? skuteczna technika, poniewa? ?atwiej jest namówi? ju? pozyskanego klienta na now? us?ug? w sytuacji, gdy wyrazi? swe zadowolenie poprzedni? us?ug? danej firmy. Ryzyko z takiej transakcji jest du?o mniejsze, gdy? obie strony wiedz?, czego mog? oczekiwa? od siebie.

Popularne techniki marketingowe

Up-selling

To podobna us?uga do tej wy?ej omówionej, gdy? tak samo oferuje si? us?ug? pozyskanym ju? klientom. W przypadku jednak skupia si? ona na sprzedaniu nieco dro?szej wersji produktu czy te? us?ugi. Na pocz?tku wi?kszo?? firm oferuje najta?sze wersje swych produktów czy us?ug. Dopiero po jakim? czasie wychodzi z now? ofert? nieco szerszych funkcji czy rozszerze?. Bywa, ?e na pocz?tku wiele us?ug jest darmowych, dopiero po jakim? czasie np. pojawia si? us?uga korzystania z danej wersji bez reklam.

Sprzeda? produktów i us?ug komplementarnych

Technika ta dzia?a podobnie do cross-sellingu. Polega na sprzedawaniu klientowi produktu g?ównego przy jednoczesnym zwi?kszaniu warto?ci pojedynczej transakcji, proponuj?c produkt dodatkowy. Taki produkt cechuje si? tym, ?e jest wzgl?dnie niedrogi i stanowi uzupe?nienie zakupionego wcze?niej towaru. Kupuj?c buty w sklepie obuwniczym sprzedawca proponuje specjalnie dopasowany do nich produkt np. past? do butów.