Co to jest druk wielkoformatowy?
To, jakie wrażenie zrobisz na drugim człowieku, zależy od tego, jak się zaprezentujesz. Ma to znaczenie szczególnie w przypadku firm, które chcą się pokazać na rynku i zyskać klientów. Może im w tym pomóc druk wieloformatowy. Czym on jest? Kto i kiedy powinien z niego skorzystać?
Druk wieloformatowy - definicja i przeznaczenie
Druk wieloformatowy to nic innego jak rodzaj druku, który pozwala na przeniesienie małego obrazu na duży nośnik. Może nim być: baner, tablica, plakat, szyld, kaseton, plandeka czy nawet samochód (zwykle nośnikiem są samochody dostawcze, których powierzchnia paki jest duża i pozwala na równomierne rozłożenie fragmentów obrazu). Druk wieloformatowy nazywany jest zwykle drukiem lateksowym czy drukiem solwentowym. To stosunkowo nowa technologia, która pozwala w nienaganny sposób prezentować się dobrze markom, tworzyć niebanalne strategie i kreacje firm.
Druk wieloformatowy oferowany jest przez wiele drukarni działających na rynku. Ten rodzaj druku zapewnia możliwość umieszczenia gotowego nośnika zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku. Dzięki temu właściciele baneru czy plakatu nie muszą się martwić wpływem warunków atmosferycznych na jakość produktu. Warto więc przed drukiem znać przeznaczenie danego elementu i uzgodnić z osobą drukującą jego późniejszą lokalizację. Dlaczego warto wybrać druk wieloformatowy? Przede wszystkim dlatego, że jest on odporny na działanie czynników zewnętrznych, takich jak temperatura, słońce, wiatr czy opady deszczu/śniegu. Nadruki, które są trwałe, można umieścić na wielu różnych powierzchniach: od tradycyjnych materiałów PCV, aż po podłoża wylewane czy laminowane. Warto pamiętać o kolorze. Druk nie musi być czarno-biały. Wręcz przeciwnie. Warto się wyróżnić nie tylko formą, ale i barwą. Kolorowy druk przyciąga wzrok, sprawia, że wisząca reklama daje się zapamiętać i każdego dnia na nowo rzuca się w oczy. Druk wieloformatowy to najlepszy wybór, jeśli zależy Ci na pokazaniu się z dobrej i nowoczesnej strony. Ten rodzaj poligrafii jest ciągle udoskonalany, dzięki czemu z dnia na dzień druki wyglądają coraz lepiej i pozwalają na trafienie do grupy docelowej.