Słowa kluczowe konkurencji - dlaczego warto je sprawdzać? Jak tego dokonać?
Jeżeli decydujemy się na pozycjonowanie stron internetowych powinniśmy mieć na uwadze to, aby co jakiś czas przeprowadzić analizę słów kluczowych konkurencji. Jak tego dokonać? Co możemy dzięki temu osiągnąć?
Dlaczego warto dokonywać analizy fraz konkurencji?
Analiza słów kluczowych konkurencji jest ważna, ponieważ umożliwia nam wykrycie fraz, które są dla nas zbyt konkurencyjne. Takie działania mogą pomóc nam również w odpowiednim doborze słów kluczowych dla naszej firmy. Na podstawie fraz konkurencji, która radzi sobie gorzej od nas możemy zobaczyć, jakich słów kluczowych lepiej unikać, ponieważ u konkurencji nie przynoszą one pożądanych korzyści. Natomiast, jeżeli dana firma w wynikach wyszukiwarki Google jest regularnie notowana wyżej niż nasza warto przeanalizować, dzięki jakim frazom kluczowym osiąga taką pozycję.
W jaki sposób możemy sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?
Do wyboru mamy zarówno te darmowe rozwiązanie, jaki i płatne, a jednocześnie bardziej zaawansowane. Do najprostszych sposobów możemy zaliczyć obserwowanie witryny konkurencji. Jeżeli chcemy poznać słowa kluczowe konkurencji to pamiętajmy, że w artykułach umieszczonych na stronie głównej i w zakładkach warto przyjrzeć się tytułom oraz śródtytułom, zwykle interesujące nas frazy będą znajdowały się właśnie tam. Jeżeli zaś chodzi o teksty blogowe to interesujące nas słowa kluczowe możemy odnaleźć w anchorach. Do prostych i darmowych sposobów możemy zaliczyć także sprawdzanie kodu źródłowego strony (frazę, na którą optymalizowana jest dana podstrona z reguły powinna zawierać zawartość mega tagutitle) oraz na skorzystanie z aplikacji Ubersuggest, która to przeznaczona jest do uproszczonej analizy SEO. Jeżeli zaś wolimy wykorzystać bardziej zaawansowane i dokładne narzędzia pozycjonerskie to do wyboru mamy między innymi takie narzędzia jak: Semstorm, Ahrefs czy też intuicyjne i najpopularniejsze narzędzie do optymalizacji stron – platformę Senuto. Ponadto warto dodać, że niektórzy chętnie korzystają także z Planera słów kluczowych.